Forum Azuria Strona Główna Azuria
"Żadna mechanika nie zastąpi zdrowego rozsądku"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

[sesja]Rok 2333

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Azuria Strona Główna -> Sesje / SF - materiały
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Defragmentator



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Cloudy Sky

PostWysłany: Śro 10:24, 14 Paź 2009    Temat postu: [sesja]Rok 2333

Po tym jak pod koniec XXI wieku załamał się klimat i zaczęła się nowa epoka lodowcowa, a w połowie XXIIw. rozpoczął się prawdziwy exodus ludzkości. Nieśmiałe próby kolonizacji planet klasy M3, eksplorowanych dotąd głównie przez sondy bezzałogowe i roboty budujące infrastrukturę pod późniejszych osadników, nabrały szalonego tempa. Tylko część migracji była ściśle kontrolowany przez WFG (World Federation Government). Gro ruchu generowały prywatne inicjatywy ludzi, którzy uciekali z coraz mniej gościnnej rodzimej planety. Z tego też powodu po dziś dzień trudno jednoznacznie określić które planety są zamieszkałe, póki nie nadadzą w przestrzeń sygnału o pomoc.

Najbardziej znaczące kolonie budowane są przez WFG i wielkie korporacje
- Google,
- SpaceCraft, Tunder Inc, Ioho - producenci technologii kosmicznych
- Intel Inc
- Drowit, Frawn, Łucznik - producenci broni
- Gwidon, Science - wielkie korporacje badawcze, sprzedają technologie, nie produkują.

Korporacje pod nowe placówki wybierają planety najkorzystniejsze finansowo (czyt: planety muszą posiadać odpowiednie zasoby i być maksymalnie samowystarczalne). U tych powstających samorzutnie trudno dopatrywać się podobnej konsekwencji. Czasem podróżników aż dziw bierze co skłaniało przodków osadników do osiedlania się w tak nieprzyjaznych, niewiele lepszych od ziemskich, terenach.

Na Ziemi granic już nie ma. Obowiązuje wspólny rynek, a językiem urzędowym jest angielski oraz język kraju aktualnie federacji przewodzącego.

Krajobraz.
Ochłodzenie planety spowodowało trzykrotne zwiększenie się powierzchni lodowejna biegunach. Zima średnio trwa przez pół roku, lato - miesiąc. Warunki atmosferyczne przeważnie są trudne (śnieg, deszcz, gradobicia), a temperatura oscyluje przeciętnie w przedziale -20/0 stopni, z ekstremum w -45/20.
Wielki exodus w połowie XXII wieku odcisnął swoje piętno na potężnych metropoliach. 20%-50% zabudowań opustoszała, zamieniając całe dzielnice w "miasta duchów", stając się bezpiecznym schronieniem gangów i innych szumowin. Przetrzebione szeregi policyjne i sił specjalnych nie są w stanie jednocześnie strzec bezpieczeństwa obywateli w skoszarowanych dzielnicach i kontrolować pustostany.
Zamieszkałe są więc w większości ogromne wieżowce w centrum, a rubieże są praktycznie we władaniu bandytów.
Radząc sobie z trudną sytuacją wskrzeszona została instytucja "wyjęcia spod prawa", a normą stało się wystawianie listów gończych z adnotacją "dead or alive".

Technologia
Podróże międzygwiezdne (w obrębie galaktyki) stały się możliwe dzięki opracowaniu modułu do silnika umożliwiającego podróż w hiperprzestrzeni (z prędkością wielokrotnie przekraczającą prędkość światła). Wciąż problemem jest zasilanie - skok zużywa ogromne ilości energii. Zużywa się zatem akumulatory i naładowane wcześniej ogniwa energetyczne, które później trzeba naładować. Popularnym sposobem są wysoko wydajne baterie słoneczne, ale w takim wydaniu pojazd ma przymusowy postój trwający od kilku godzin do kilku dni. Aby sobie tego zaoszczędzić trzeba mieć ze sobą bądź wspomniane ogniwa energetyczne (produkt rafinowanej plazmy po syntezie [cziz, ale to brzmi;P]), bądź zapas radioaktywnych pierwiastków (uran) - metoda mniej wydajna - bardziej ryzykowna, ale także skuteczna.

Silniki vadonowe są samonapędzające się, zatem również same z siebie generować będą energię (o ile nie zużyje się żelaznej rezerwy rozruchowej), tyle, że nie ma tego dużo. Wystarczy na podtrzymanie życia i kilka podstawowych układów, ale niewiele więcej.

Przemieszczanie się na planecie odbywa się pieszo (tunelami między wieżami mieszkalno-użytkowymi). Rzadziej - promami czy magnetodami (magnetyczny odpowiednik samochodu) zdolnymi do lotu, a to ze względu na cenę. Przedstawiciel górnej warstwy średniej mógłby sobie pozwolić na codzienne korzystanie z niego jako normalnego środka transportu, lecz dla pozotałych byłoby to za drogie. Po ochłodzeniu klimatu społeczeństwo Ziemi znacząco zubożało.

Broń
Bronie pociskowe są wciąż w najpowszechniejszym użyciu, głównie ze względu na dostępność (zaskakująca jest żywotność AK47), ale bronie energetyczne skutecznie je gonią w powszechności użycia. Te ostatnie nie są może bardziej śmiercionośne, ale mają inne zalety. Po pierwsze, nie potrzebują amunicji, a tylko czasu na regenerację energii. Po drugie - są bardziej uniwersalne, bo można je w znacznym stopniu rekonfigurować (na ogłuszanie, zwiększanie/zmniejszanie mocy, zestrajać z osłonami wroga) zwiększając ich skuteczność.
Wadą za to jest to, że bronie energetyczne są stosunkowo ciężkie i nieporęczne (głównie ze względu na ciężką baterię).

Pancerze
Regularny pancerz jest coraz rzadziej spotykany, z kilku powodów:
1. jest dość drogi. pokrycie neokewlarem całego ciała zużyje sporo surowców, ale jeżeli tylko ktoś chce, to nie będzie problemu z jego pozyskaniem.
2. Można dostosować pocisk energetyczny tak, by (zadając mniejsze obrażenia) zupełnie zignorował materię nieożywioną - wtedy uderzy tylko człowieka.
3. W zależności od stopnia ochrony - waży, ograniczając mobilność.

Jednak gdy skończą się osłony (szczególnie w walce przeciwko wrogom używającym broni pociskowej lub do walki bezpośredniej), albo gdy nie zdąży się ich włączyć pancerz jest pomocą nieocenioną.
Bo drugą formą ochrony są osłony energetyczne. Te trzeba włączyć (1 tura) i przez pewien czas będą one chroniły wszystko wewnątrz, nim nie zbiorą odpowiedniej ilości obrażeń by zupełnie stracić swoją moc. Czas aktywności tarczy zależny jest od baterii i waha się od kilku minut do kilku godzin.
W tarczy ważne jest to, że działa dwukierunkowo - będąc we wnetrzu jaja nic do ciebie nie dotrze, ale i ty niczego nie dotkniesz (trzeba wyłączyć). W związku z tym nie nadaje się do walki wręcz, albo dla strzelców używających broni pociskowej (z energetycznymi można zsynchronizować).


Kolonie

- Księżyc: baza wypadowa do reszty kosmosu. W pobliżu księżyca stacjonują statki zdolne do podróży międzygwiezdnych. Na Ziemię wysyłają promy/lądowniki. Największe centrum rozrywki w układzie słonecznym.
- Alhpa Centauri: Największa kolonia WFG, duma ludzkości.
- Krylion - to raczej zespół kolonii w układzie Syriusza, głównie wydobywcze, surowe w formie. Planety i księżyce mocno z sobą współpracują (wymiana handlowa, wzajemna pomoc), są to tereny niegościnne klimatycznie, ale przybysze są na ogół mile witani (szczególnie handlarze).
- Pasmo Odyna - pasmo asteroid w którym ukrywaja się baza Babel; punkt zborny przemytników, piratów, malwersantów i innych szumowin.
+ dziesiątki, a może i setki nie opisanych kolonii.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek
Różowy Jednorożec



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 11:30, 14 Paź 2009    Temat postu:

Bardzo ważną zaletą broni energetycznych jest brak odrzutu.
Kilka linków na temat technologii dotyczących broni, które mogą sie przydać:

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek dnia Śro 11:47, 14 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek
Różowy Jednorożec



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Pon 20:33, 05 Kwi 2010    Temat postu:

Kilka nowych wynalazków.

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Azuria Strona Główna -> Sesje / SF - materiały Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin