Forum Azuria Strona Główna Azuria
"Żadna mechanika nie zastąpi zdrowego rozsądku"
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dyskusje
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Azuria Strona Główna -> Sesje / Kampania Rycerska
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Tomek
Różowy Jednorożec



Dołączył: 18 Paź 2008
Posty: 254
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Skąd: Wrocław

PostWysłany: Śro 16:08, 12 Mar 2014    Temat postu: Dyskusje

Bartek rozważa możliwość łączenia technik w ramach jednego ataku, więc postanowiłem zaproponować pewną wersję do przedyskutowania. Jak łatwo zauważyć, techniki łączone byłyby bardzo potężne i nie wiadomo jak by wpłynęły na balans rozgrywki, dlatego mój pomysł jest taki, żeby były one czymś w rodzaju znaku rozpoznawczego, popisowego manewru dla rycerza, z którego jest on znany w środowisku. Byłyby to wtedy naturalnie techniki trudne do nauczenia się i wymagające pewnej specjalizacji, ale każdy mógłby je sobie nazwać, by lepiej oddawały charakter postaci.

Przykłady:

Okrutna Szarża Bawarskiej Świni (Obalenie + Silny Cios)
Wymagania: Obalenie, Silny Cios, Ofens 14, Siła 14
Koszt: 50exp

Pląs Bojowy Szkockiego Pomiotu (Sprężynka + Powstrzymanie)
Wymagania: Sprężynka, Powstrzymanie, Zręczność 13, Sprawność 13, 2xDefens 13
Koszt: 50exp

Gładkie Wejście Grzesia (Finta + Czuły Punkt)
Wymagania: Finta, Czuły Punkt, Broń Biała 15, Defens 14, Zręczność 13
Koszt 50exp

Młynek Wołodyjowskiego (Rozbrojenie + Obalenie)
Wymagania: Rozbrojenie, Obalenie, Siła 13, Broń Biała 15, Parowanie 15
Koszt: 50exp

Oczywiście przykłady i liczby to jakieś luźne propozycje, które wrzuciłem bardziej na czuja. Zapraszam do dyskusji.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Tomek dnia Śro 16:13, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slipu




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Śro 16:37, 12 Mar 2014    Temat postu:

Idea jest dobra, a nawet bardzo dobra. Już widzę epickość niektórych manewrów.

Mechanicznie mogłoby to tak wyglądać:

Żeby postać opracowała własną technikę, musi znać jej wszystkie elementy składowe (techniki).
Ponadto musi wydać xp na jej opracowanie w ilości:
połowa kosztu xp technik składowych
+
dodatek za ilość technik składowych (2 techniki = 10 xp, 3 = 30 xp, 4 = 50xp,...).

Użycie techniki kombinowanej pochłania tyle kondycji ile jej wszystkie składniki.
No i nie bójcie się być epiccy! Very Happy

Przykłady
Termopilska obrona Leonidasa
Trzymaj dystans + Tarczownik + Pod Egidą
koszt: 55xp, użycie 3 pkty Kon.

Zabójcze Cięcie Miyamoto
Zejście na bok + Kontratak + Finta + Silny cios
koszt: 95 xp, użycie 5 pkt Kon.

40:1
Powstrzymanie + Tarczownik + Praca nóg + Fechmistrz
koszt: 85 xp, użycie 4 pkt Kon.

Szarża Świętego Jerzego
Szarża konna + Taranowanie + Tratowanie
koszt 45 xp, użycie 3pkt Kon (konia).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slipu dnia Śro 16:37, 12 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Defragmentator



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Cloudy Sky

PostWysłany: Śro 23:02, 12 Mar 2014    Temat postu:

To ja też pokombinujęSmile

In your face!
Kontratak, Natarcie, Czuły Punkt
Wymagania: BB 13, Parowanie 14, Koszt Zm: 4. Koszt xp: 90
- Deklarowany przed testem obrony.
- Najpierw stosujemy zasadę kontrataku, a następnie (w przypadku sukcesu) sumujemy efekty:
a) zapas z obrony przechodzi do testu ataku (kontratak)
b) test ataku jest zwiększony o natarcie (+2)
c) w przypadku trafienia i zadania obrażeń, test bólu jest trudniejszy o 4 (czuły punkt) i jeśli nie zostanie zdany, kara do obrony (-2) za natarcie nie będzie miała znaczenia.

Dance macabre
Sieczka, Ryk bojowy.

I parę technik podstawowych:

Atak z wyskoku
Sprawność 10, ofens 10, walka pieszo. Koszt Zm: 1. Koszt xp: 10.
Deklarując cios z wyskoku gracz wykonuje test sprawności (10). Cały zapas dodaje się do testu obrażeń.

Ryk bojowy
Charyzma 14. Koszt Zm: 1. Koszt xp: 30.
Postać ryczy jak sam diabeł z najgłębszego piekła!
Gracz wykonuje test opozycyjny Charyzmy vs. OP (Odwaga) wszystkich przeciwników w promienu 5+Zapas testu metrów. Porażeni strachem upuszczają broń i odruchowo zasłaniają się rękami przed bestią. W kolejnej rundzie będą mogli podnieść broń i się bronić. Atakować dopiero w trzeciej. Może być również konieczne przymusowe pranie bielizny.

Piach w oczy
Piach w ręce, walka bronią jednoręczną lub bez broni.
Gracz wykonuje test Sprawności (8). [wynik: przykładowo, +3]
Cel wykonuje test Refleksu (reakcja) o trudności (10). [wynik: przykładowo, +2]
Porównuje się uzyskane Zapasy. Jeśli wygrywa gracz, może uzyskaną przewagę [tutaj, przykładowo +1] dodać do kolejnego testu ataku. Cel automatycznie przegrywa inicjatywę i jest zmuszony do obrony.

Podwojenie
BB: 12. Koszt Zm: 2. Koszt XP: 30.
Postać wyprowadza dwa cięcia. Pierwsze jest szybkie, lekkie i niegroźne. Wykorzystuje jednak przyzwyczajenie przeciwnika, by po udanej obronie się odsłonić, by móc wyprowadzić cios, bo właśnie w tym momencie przychodzi właściwe uderzenie!
Test: Atak przeciw Wojaczce celu. Zapas dodaje się do testu obrażeń w przypadku trafienia.
Zaraz po tym teście następuje właściwy test trafienia.

Atak rozpaczy
Koszt Zm: 10. Koszt XP: 20.
Gdy sytuacja staje się beznadziejna, niewiele więcej pozostaje jak włożyć wszystko co pozostało w jeden, rozstrzygający atak. Gracz otrzymuje +2 do trafienia i inicjatywy, dodatkową kość obrażeń oraz -2 do wszystkich umiejętności obronnych.

Śmierć tysiąca ran
Koszt Zm: 2, Koszt XP: 20. BB: 12.
Postać wykonuje serię 3 lekkich uderzeń z nadgarstka, wyprowadzanych nad głową (helikopter).
Każde z tych uderzeń z osobna zadaje k6 obrażeń jednemu przeciwnikowi, co oznacza, że atak będzie skuteczny tylko przeciw słabo- bądź nie opancerzonym celom.
Do rozstrzygania Ran i trudności testu OF (Ból) bierzemy tylko najmocniejsze trafienie w serii.

Zatłukę lub zdechnę! (Pełny Atak)
Ofens 10, Koszt kondycji: 2. Koszt xp: 10
Deklarowane na początku swojej tury. Postać rezygnuje z obrony (przeciwnicy atakują przeciwko trudności: 6) i w miejsce tego atakuje dwa razy w danej rundzie bez żadnych dodatkowych kar.

Poczekam (Pełna obrona)
Defens: 10. Koszt kondycji: 1. Koszt xp: 10.
Deklarowane na początku swojej tury. Postać rezygnuje z ataku by przeprowadzić dwa testy obrony w danej rundzie bez żadnych kar dodatkowych kar.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slipu




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 0:20, 13 Mar 2014    Temat postu:

Ooo, fajnie ze się gremium zaktywizowało Smile
Wielkie dzięki za propozycje. Kilka jest wielce obiecujących.

Tak na szybko to:

Ryk bojowy - biorę prawie jak jest, może lekki edit i uproszczenie:
Potępieńcze wycie - wymagania: Charyzma 14; koszt 30xp;
Postać, zamiast ataku, przeraża swoim rykiem najbliższego przeciwnika. Jeśli gracz wygra test charyzmy vs Odwaga ofiary, delikwent odwraca się i ucieka.

Atak rozpaczy - idea ciekawa i można wykorzystać, mechanicznie mało atrakcyjne ale temu zaradzimy.
Atak rozpaczy - wymagania: kondycja 10, koszt 10xp;
Postać poświęca całą pozostałą kondycję i do ataku dodaje +1 za każde jej 3 punkty. Potem niech się dzieje wola nieba.

Nie bardzo widzę sens Poczekam - albo dubluje już obecne techniki albo jest bezużyteczne, chyba że czegoś nie rozumiem.

Atak z wyskoku - niezłe, chociaż słabo pasuje do settingu. Co prawda ponoć rycerze w pełnych zbrojach wskakiwali na konie, ale...

Podwojenie - jak dla mnie za mało różni się od finty i mechanicznie i opisowo.

Piach w oczy - ogólnie to jest niezła koncepcja, żeby w jakiś sposób wykorzystać warunki otoczenia w celu uzyskania przewagi, ale... Albo są to techniki zbyt specyficzne (piach ok, ale żwir czy woda już nie? nie kpię tylko chodzi mi o zilustrowanie) albo, z drugiej strony, zbyt ogólnikowe, żeby zachować obiektywizm. To jest ścieżka, którą chciałem podążyć z Fortelem i może jakoś to się w końcu skrystalizuje. (coś mi zaświtało ale to jutro)

Śmierć tysiąca ran i Zatłukę lub Zdechnę! - nie ma techniki, która umożliwiałaby więcej niż jeden atak w ciągu rundy (no, może zerwikaptur) i to jest błąd. Ale obie propozycje mnie nie chwyciły za serce. Do pomyślenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Defragmentator



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Cloudy Sky

PostWysłany: Śro 21:50, 19 Mar 2014    Temat postu:

Proponuję zmianę zasady działania Ataku Rozpaczy.

Zmiana miałaby być następująca: technika nie ma żadnego działania póki postać jest w pełni sił. Staje się jednak na wagę złota w momencie gdy postać zostaje ranna i otrzymuje z tego tytułu karę do testów. Wydając punkty Kondycji w stosunku 1:1 gracz może zniwelować o wybraną wartość karę do ataku na jedną rundę (1p. Kon redukuje karę do ataku o 1, 2p Kon - o 2, itd.).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slipu




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Czw 9:22, 20 Mar 2014    Temat postu:

Jest zaleta, która to robi: twardziel, więc nie wiem, czy technika powinna dublować taką możliwość. Ale jeśli taka jest wola graczy... vox populi, vox Dei.
Zamiast zmieniać Atak rozpaczy, który wydaje mi się całkiem atrakcyjną techniką i robi coś innego, możemy dołożyć nową o proponowanym przez Mariusza działaniu
Niezłomny - wymagania: Org 12, Ból 12, koszt 10 xp;
Postać stosując tę technikę, ignoruje karę wynikającą z odniesionych ran. Każdy wydany punkt kondycji zmniejsza w tej rundzie karny modyfikator o 1.

Ponieważ sonda dała wynik pozytywny więc wrzucam do listy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slipu dnia Czw 13:56, 20 Mar 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Defragmentator



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Cloudy Sky

PostWysłany: Czw 16:41, 20 Mar 2014    Temat postu:

Sorki za zamieszanie - z rozpędu napisałem w Technikach zamiast tutaj. Do rzeczy:

Bartek mówi, że już starczy tych technik, ale co zrobić jak pomysły napadająSmile najwyżej się nie wykorzysta, a przynajmniej wszystko będzie w jednym miejscu.

Wężowe pchnięcie Dussilhama - nazwa pochodzi od wynalazcy tego ciosu oraz nawiązuje do pracy sztychem miecza, który wzorowany jest na ruchach głowy żmiji szykującej się do ataku.
Mechanika1: gracz zgaduje z jakim Zapasem uda mu się wygrać test ataku (min +1; draśnięcie).
Jeśli zgadnie to: wynik testu obrażeń mnożony jest razy dwa.
Mechanika 2: jeżeli postać walczy przeciwko wyraźnie lepszemu przeciwnikowi, wyprowadzając pchnięcie gracz może próbować zgadnąć rozmiary Braku (min -1). Jeżeli zgadnie, następuje normalne trafienie (tak, jakby osiągnięto Zapas +2).
Uwaga: Mechanika2 jest nieskuteczna jeśli przeciwnik zna technikę Wężowego pchnięcia Dussilhama (w uproszczeniu może wystarczy jego test Wojaczki o jakiejś-tam trudności).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slipu




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:11, 21 Mar 2014    Temat postu:

Ja mogę tę technikę dorzucić do listy, idea nawet ciekawa ale...
Mechanicznie jest ona strasznie nieatrakcyjna - szansa, że zgadniemy zapas i to znając dokładną różnicę w skillach, oscyluje wokół 15%. Dla mnie to marnowanie kondycji oraz, co gorsze, możliwości użycia innej, lepszej techniki.
Można oczywiście temu przeciwdziałać, uatrakcyjniając technikę, ale teraz - czy warto? Czy zysk dramatyczny jest na tyle duży? Z tego jakie nazwy alternatywne się pojawiły w trakcie rozmów - "atak bukmachera" czy "nakurwianie węgorza" wnoszę, że nie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slipu




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 10:50, 21 Mar 2014    Temat postu:

Idea liczenia na szczęście jest warta rozpatrzenia, zwłaszcza w przypadku walki z lepszym przeciwnikiem, więc moja propozycja techniki która to odzwierciedli.

Łut szczęścia - wymagania: Szczęście:13; koszt 20xp;
Zamiast normalnego ataku, postać wybiera liczbę od 1 do 20 i wykonuje rzut k20. Wartość, która wypadnie w tym rzucie, można zmodyfikować o zapas testu szczęścia 10. Jeśli tak zmodyfikowany rzut będzie równy wybranej liczbie, trafiamy przeciwnika, bez bonusu z trafienia.

Czekam na opinie.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Defragmentator



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Cloudy Sky

PostWysłany: Pią 11:38, 21 Mar 2014    Temat postu:

O czymś podobnym teraz myślałem, ale to wygląda całkiem nieźle.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Defragmentator



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Cloudy Sky

PostWysłany: Pią 15:58, 21 Mar 2014    Temat postu:

BTW: Dzięki dla zioma co wymyślił "nakurwiam węgorza"; pół dnia się z tego śmiałem:-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slipu




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:02, 21 Mar 2014    Temat postu:

To Krzyński, ja się śmieję do tej pory Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Unas
Something Rotten



Dołączył: 28 Lut 2008
Posty: 417
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Skąd: Tiffauges

PostWysłany: Pią 16:29, 21 Mar 2014    Temat postu:

He he he, to nie ja, to bracia Figo Fagot (https://www.youtube.com/watch?v=jGoFcKNdg0Y).

Łut szczęścia, nudny ale wygląda ok. Ale gdzie mój "Atak Głupoty" a się pytam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mariusz
Defragmentator



Dołączył: 11 Lut 2008
Posty: 960
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Skąd: Cloudy Sky

PostWysłany: Pią 16:31, 21 Mar 2014    Temat postu:

Nie no, własnie dlatego ten tekst był tak zajebisty bo się kojarzył z tamtym wybitnym utworem muzycznym:-)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
slipu




Dołączył: 20 Paź 2008
Posty: 298
Przeczytał: 0 tematów


PostWysłany: Pią 16:59, 21 Mar 2014    Temat postu:

Zgodnie z życzeniem...

Atak głupoty - wymagania: Int <10; koszt 20xp;
Postać używająca tej techniki wykonuje test int=10. Przez tyle rund ile wynosi brak testu jest zwolniona od testów odwagi, bólu i nie odczuwa ran.
W tym czasie nie można stosować technik i broni się losowo wybraną umiejętnością.

a to scena, która posłużyła za inspirację do tej techniki...

- Czy to Entenbach?!
- Tak, panie baronie, to on.
- To mój rycerz, hrabio. Silny jak tur ale równie głupi!
- W rzeczy samej, Morbray... Choć niejeden tur poczułby się urażony...


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez slipu dnia Pią 17:24, 21 Mar 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Azuria Strona Główna -> Sesje / Kampania Rycerska Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin